İyi Uygulamanın Amacı :
· QR Kütüphane Şampiyonası Ligi, öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, okuma motivasyonlarını artırmak ve teknolojiyi eğitimle entegre ederek öğrenme sürecini daha eğlenceli hale getirmek amacıyla tasarlanmıştır.
· Projemizdeki rekabet sayesinde okuma oranını arttırmak amaçlanmıştır.
· Okuma yazması zayıf olan öğrencilerin motivasyon edinerek okumasının güçlendirilmesi amaçlanmıştır.
· Bu uygulama ile hedeflenen temel amaçlar şunlardır:
Okuma Kültürünü Geliştirmek:
Ø Öğrencilere düzenli kitap okuma alışkanlığı kazandırmak,
Ø Okuma sürecini eğlenceli ve rekabetçi hale getirerek ilgiyi artırmak.
Teknoloji Destekli Eğitim Sağlamak:
Ø QR kodlar aracılığıyla kitaplara kolay erişim sunmak,
Ø Öğrencilere dijital okuma deneyimi kazandırmak.
Öğrencileri Teşvik Etmek ve Motive Etmek:Ø Puanlama sistemi ile öğrencilerin okuma isteğini artırmak,
Ø Ödüllerle başarılarını takdir ederek sürekli gelişimlerini sağlamak.
Etkileşim ve İş Birliğini Güçlendirmek:
Ø Öğrenciler arasında takım ruhu ve iş birliğini teşvik etmek,
Ø Öğretmenler, veliler ve okul yönetimi ile ortak bir okuma kültürü oluşturmak.
· Bu proje sayesinde öğrenciler, sadece kitap okumakla kalmayacak, aynı zamanda okuduklarını paylaşma ve tartışma fırsatı bularak eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir. QR Kütüphane Şampiyonası Ligi, okumanın eğlenceli, kolay ve erişilebilir olduğu bir ortam sunarak öğrencileri geleceğe hazırlayan bir öğrenme modeli oluşturmayı hedeflemektedir.
Uygulamanın Özeti:
Bu proje, öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını geliştirmek amacıyla üç aylık bir yarışma formatında düzenlenen QR Kütüphane Şampiyonası Ligidir. Öğrenciler QR kodlar aracılığıyla dijital kütüphaneye erişerek kitap okuyacak, özetler yazacak ve farklı etkinliklerle puan toplayarak ödüller kazanacaklardır.
· Proje yürütücüsü olan öğretmenlerimize proje hakkında bilgi verdik.
· Projemize isim belirleyip 13 haftalık yapılacak olan çalışmaların planını oluşturduk.
· Projemizi 5. Sınıflarla birlikte yapmaya karar verdik. Amacımız okuma alışkanlıklarını kazandırıp teşvik etmek ve ilerleyen sınıf düzeylerinde bunun sürdürülmesini sağlamak.
· Okul web sitemizde sanal kütüphaneler diye menü oluşturulup kitaplar oraya eklendi. Bunun dışında kitaplarla ilgili “QR” kodlar oluşturuldu ve bu “QR” kodların olduğu broşür tasarladık.
· Öğrencilerimizle birlikte toplantı yapıp projeyi anlattık. 5 şubemiz olduğu için 5 tane takım oluşturduk ve her takım 5 kişiden oluşmaktadır. Amacımız sınıflar arası rekabet oluşturmaktır.
· Projenin anlatıldığı broşürleri ekiplere dağıttık. Öğrenciler ilk adım olarak kendi çalışma planlarını oluşturdular. Sonrasında takımlarına isim buldular.
· Öğrencilerimizin oluşturdukları isimler; Dijital dâhiler, Siber okuyucular, Kitap fatihleri, Altın sayfalar, Sanal kütüphaneciler olmuştur. Toplam 5 takımımız vardır.
· Bu takımlarda olan öğrencilerin belli olması için onlara “Kitap Kurdu” rozetleri dağıttık. Rozeti olan öğrenciler tanıdıkları herkesi takımlarına davet edip, kitap okumalarını sağlayıp puan kazanabilecekler. Bu sayede okulda çok fazla öğrenciye projeyi ulaştırmış olduk.
· Projemiz 3 aydan oluşmaktadır. Her ay ayrı bir şampiyona düzenlenecektir.
· Bunlar;
Başlangıç Sezonu – (Mart ayı) Ligin başladığı ay.
Zirve Mücadele Sezonu – (Nisan ayı) Liderlik için yarışın arttığı ay
Büyük Final Sezonu – (Mayıs ayı) Yılın son mücadelesinin edildiği ay.
Her ay ayrı ödüllendirme yapılacaktır.
Öğrenciler, kitap okuma, özet yazma, QR kod taratma ve yeni üye kazandırma gibi etkinliklerle puan· toplayarak sıralamada yükselirler. En yüksek puanı alan öğrenci ve sınıflar her ay ödüllendirilir.
Puanlama Sistemi:
Okunan her kitap → +10 Puan
Kitap özeti paylaşımı → +5 Puan
QR kod taratma → +2 Puan
Yeni üye kazandırma → +5 Puan
Haftanın en çok okuyan ekibi → +20 Puan
Proje sonunda kazanan sınıfa kutlama yapıldı. Pasta kesip öğrencilerimize “Başarı Belgesi” dağıttık. Ödül olarak mangala dağıttık.